Wednesday 31 October 2012

Floral Fabric / Tissus fleuris

Dark florals
Light florals

I like to use floral fabrics in my sewing projects, and I usually go for very small flowers because they are often better suited to the small items I make, and also because they are just so darn cute.  However, I am attracted to larger designs as well, and I had fun the other day selecting my favorites, first in dark colors, then in lighter ones.  In case anything catches your eye, all these fabrics were found on Hawthorne Threads and I have included a legend for reference.

J'aime bien utiliser des tissus à motifs floraux dans mes projets de couture, et j'opte généralement pour de très petites fleurs parce qu'elles sont généralement mieux mises en valeur dans les petits objets que je fabrique, et aussi parce que je les trouve tout simplement trop mignonnes.  Cependant, je suis aussi attirée par les motifs plus grands, et je me suis amusée il y a quelques jours à sélectionner mes préférés, d'abord dans des teintes foncées, et ensuite dans des teintes plus claires.  Et juste au cas ou l'un de ces motifs attirerait votre oeil, tous ces tissus sont tirés de Hawthorne Threads et j'ai aussi inclus une légende pour référence.


Dark floral legend / Légende des fleuris foncés

1. Floral Couture in pitch by Amy Butler
2. Anastasia in red by Alexander Henry
3. Trailing Orchid in blue by Amy Butler
4. Hope Chest in olive by Josephine Kimberling
5. Acqua di rose in jade by Art Gallery
6. Rose patch in dinner by Anna Maria Horner
7. White Peonies in iris by Lida Enche
8. Bespoken fashion mood in intense by Patricia Bravo
9. Gypsy vine in indigo by Laura Gunn
10. Modernology fashionable in azure by Patricia Bravo
11. Apple of my eye in red by Riley Blake
12. Paradise pond in twilight by Patricia Bravo

Light floral legend / Légende des fleuris clairs

1. Freshcut Mums in blue by Heather Bailey
2. Spring Promise Country Garden in yellow by Ana Davis
3. Lilly Belle Garden Rocket in turquoise by Bari J Ackerman
4. Magic Garden, Garden Poetry in green by Sabine Reinhart
5. Magnolia Branch in aqua by Laura Gunn
6. Freshcut Peony in turquoise by Heather Bailey
7. Heirloom Rose bouquet in sky by Joel Dewberry
8. Night Tree in cilantro by Amy Butler
9. Bliss bouquet in teal by Amy Butler
10. Eloise in caledon by Jennifer Paganelli
11. Twilight Peony in Safron by Amy Butler
12. Dainty Blossoms floral in green by Carina Gardner

No comments:

Post a Comment