Tuesday 24 September 2013

Seed Collection, Part 1 / La collection de graines, 1ère partie


It is this time of the year, when the annuals flowers in the garden are almost done for the year.  Before frost kills them, which could happen any day now, I like to go around and collect seeds to use next year.  I like ordering new seeds from catalogs during winter, but when I liked a plant one season, I think it is ridiculous to pay again for the same seeds the following year when it is so easy to collect them from my own garden.

Voici venu le temps de l'année ou les fleurs annuelles du jardin ont presque terminé leur vie.  Avant que le gel ne les rachève, ce qui peut arriver d'un jour à l'autre, j'aime faire le tour du jardin et y cueillir des semences à utiliser l'an prochain.  Je me régale des catalogues de semences pendant l'hiver, et j'aime bien commander des nouvelles plantes en semences.  Par contre, quand j'ai apprécié une plante pendant une saison, je trouve un peu ridicule de payer à nouveau pour les mêmes semences quand il est si facile de les cueillir dans mon propre jardin.

Above is a sample of what I am collecting this year:  hollyhocks, orlaya and running beans on the left; sweet peas and five-spots in the center; red sage on the right.  What you see of the five-spots and sage is not the actual seeds:  five-spots still need to dry, and when they are done these little balls will pop open and the seeds will come out.  I keep them in an open bowl on my work table and check them every day until they are ready to package.  The sage need to be shaken over a plate or large bowl, and the seeds come out from the little trumpet-like dried flowers.  Very easily done, and that gives me hundreds of seeds for next year, which is a lot more than I will need anyway.

Plus haut est un exemple de ce que je cueille cette année:  roses trémières, orlaya et haricots grimpants à gauche; pois de senteur et némophile maculé au centre; sauge rouge à droite.  Ce que vous voyez des némophiles et de la sauge ne sont pas vraiment les graines:  les némophiles ont encore besoin de sécher, et quand ils seront prêts, les petites balles vont éclater et les graines en sortir.  Je les garde dans un bol ouvert sur mon bureau et je les vérifie à chaque jour, jusqu'à ce que les graines soient prêtes pour l'emballage.  La sauge a besoin d'être secouée au-dessus d'une assiette ou d'un grand bol, et les graines vont tomber des petites fleurs séchées.  C'est un jeu d'enfant, et ça me donne des centaines de graines pour la prochaine année, ce qui est bien plus que ce dont j'aurai besoin.

Five-spots / Némophile maculé

Orlaya

Hollyhock / rose trémière

Sweet Pea / Pois de senteur

Running Bean / Haricot grimpant

1 comment:

  1. Your seed collection looks so beautiful! I had a lot fun saving seeds this year. So far, the only flower I saved seed from is the Obedient Flower. I should check the others flowers around here to see if they've produced seed to save. I think the seeds would make great gifts.

    ReplyDelete